1. Yleiset ehdot 

Näitä yleisiä toimitusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan kaikkien tämän verkkosivuston huoleton.fi (”Verkkosivusto” tai ”Verkkokauppa”) käyttöön ja kaikkien tällä Verkkosivustolla tarjottujen  tuotteiden (”Tuotteet”) käyttöön ja tilaamiseen, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. Huoleton  Oy:llä on oikeus yksipuolisesti päivittää Ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia Ehtoja, jotka ovat luettavissa Huoleton Oy:n verkkosivuilta. 

Nämä Ehdot muodostavat sopimuksen asiakkaan (“Asiakas”) ja Huoleton Oy:n (Y-tunnus:  3283403-4) välillä ja sisältävät tärkeitä tietoja Asiakkaan ja Huoleton Oy:n laillisista oikeuksista,  oikeussuojakeinoista ja velvollisuuksista. Sopimus syntyy ja Ehdot tulevat sopimuksen osaksi,  kun Asiakas tilaa tuotteet ja Huoleton Oy on vahvistanut tilauksen kirjallisesti. 

2. Tuotteet ja tuotehinnat 

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn  yhteydessä. Huoleton Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteiden  hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu. 

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino,  pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.  Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. 

Huoleton Oy voi myydä Verkkosivustollaan myös yksittäisiä tuotteita, jotka ovat  asiakaspalautuksia tai mallikappaleita. Tallaiset kappaleet myydään sellaisena kuin ne ovat,  ilman palautusoikeutta. Tuotteen kuntoluokka määritellään myyntitiedoissa. 

3. Tilaus 

Tilaaminen tapahtuu Verkkosivuston kautta. Voit tehdä ostoksen valitsemalla haluamasi tavarat  ja lisäämällä ne ostoskoriin. Seuraa sitten annettuja ohjeita ja siirry maksusivulle. 

Tilauksesta tulee ilmetä Asiakkaan, toimitusosoite, laskutusosoite (jos eri kuin toimitusosoite),  puhelinnumero ja sähköpostiosoite. 

Henkilöasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. 

Asiakas vastaa tekemänsä tilauksen oikeellisuudesta. Asiakkaan tulee ennen tilauksen  lähettämistä varmistaa, että tilattavien tuotteiden ominaisuudet vastaavat Asiakkaan  vaatimuksia. 

Verkkokaupassa tehdystä Asiakkaan tilauksesta lähtee automaattinen tilausvahvistus Asiakkaan  ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen ja tilaus tulee Huoleton Oy:tä sitovaksi vasta kun Asiakas  on saanut tilausvahvistuksen.

4. Maksaminen 

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (”Pytrail”), joka on rekisteröity  Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Parytrail. Paytrail välittää  maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat  tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe  maksutapahtuman tietoja. 

Paytrail -maksupalvelun yhteystiedot: Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) 
https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/4412471040785-Kuluttajat

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta yritysmyyntimme kautta. Lisätietoa  saat sähköpostilla osoitteesta: myynti@huoletonta.fi 

5. Maksutavat 

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla  maksutavoilla. 

6. Toimitustapa ja -aika 

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla Verkkosivustollamme mainitulla toimitustavalla,  jonka valitset tilauksesi yhteydessä. 

Pyrimme toimittamaan tuotteet mahdollisimman nopeasti. Riippuen tilausajankohdasta ja  tilausmääristä yleisesti 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta. 

7. Peruutusoikeus ja palautusehdot 

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä kirjallisesti yrityksen  osoitteeseen tai sähköpostitse info@huoletonta.fi 14 vuorokauden sisällä tilauksesta. 

Mikäli kuluttaja-asiakas peruu tilauksensa, tulee itse tuote ja tuotepakkaus olla jälleenmyynti  kuntoinen ja virheetön. Asiakas vastaa tavaran palauttamisen kustannuksista. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin  koko maksamaansa summaa. 

8. Lähetyksen tarkastus, virhe ja ongelmatilanteet 

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen  aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman  pian ja viimeistään14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme info@huoletonta.fi niin sovimme miten virhe korjataan. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta  pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

9. Asiakaspalvelu 

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko  sähköpostitse info@huoletonta.fi tai puhelimitse 029 1232322 

Aukioloaikamme ovat maanantai – perjantai 09:00-16:00  

10. Takuu, tuki ja virhevastuu 

Tuotteen takuuehdot löytyvät verkkosivuiltamme https://www.huoletonta.fi/. Takuu kattaa  pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on  määritelty tuotetiedoissa. 

11. Vastuunrajaus 

Huoleton Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään  edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen  asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen  vahingon osalta toisin määrännyt. 

Huoleton Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä  menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä paitsi siihen asti kuin pakottava määräys  kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin  määrännyt. Huoleton Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön.  

Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä  vähennettynä. Yrityskäyttöön hankitun tuotteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen  mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Huoleton Oy:n vastuun.  

12. Tietosuoja 

Noudatamme henkilötietojen käsittelyä koskevaa lainsäädäntöä. Voit lukea tarkemmin siitä,  miten käsittelemme henkilötietoja tietosuojaselosteestamme. Asiakas voi kieltää tietojensa  käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla  yhteyttä Huoleton Oy:n asiakaspalveluun. 

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja sähköpostiosoitteen, sekä  mahdollisesti puhelinnumeron. 

Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä  y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja laskutusosoite. 

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Huoleton Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään  asiakassuhteen ylläpitämiseen. Huoleton Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla  yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja  käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

13. Ylivoimainen este 

Huoleton Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, eikä myöskään riko sopimusta, mikäli  jokin ylivoimainen este, kuten luonnon olosuhteet, tulipalo, tulva, konevaurio, maanjäristys,  lakko, sota, hallituksen toimet, terrorismin uhkat tai teot, mellakat, kansallinen hätätilanne,  

vallankumous, epidemia tai pandemia, liikennehäiriö tai rajoitukset tai viivästykset, jotka  vaikuttavat kuljetusyrityksiin, estää tavaran toimittamisen. 

Jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi Huoleton Oy:ltä kohtuuttomia uhrauksia Asiakkaalle  koituvaan etuun nähden, Huoleton Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta. 

14. Erimielisyydet 

Erimielisyystilanteissa Huoleton Oy ja Asiakas pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemaan asian  sovinnollisesta ratkaisusta. 

Näistä Ehdoista ja sopimussuhteesta syntyneet riidat ratkaistaan Pohjanmaan käräjäoikeudessa.  Tällä ehdolla ei tarkoiteta rajoittaa kuluttajan oikeutta nostaa kanne ja olla vastaajana oman  asuinpaikkansa alioikeudessa. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä  neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi  (www.kuluttajariita.fi

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla  yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi 

15. Sovellettava laki 

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan,  markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Huoleton Oy:n välisessä  kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen  kauppalakia. 

** 

Huoleton Oy 

Höyläämönkatu 1 

67100 Kokkola 

Y-tunnus: 3283403-4 

© 2022 Huoleton Oy