1. Yleiset ehdot
Näitä yleisiä toimitusehtoja (”Ehdot”) sovelletaan kaikkien tämän verkkosivuston huoleton.fi (”Verkkosivusto” tai ”Verkkokauppa”) käyttöön ja kaikkien tällä Verkkosivustolla tarjottujen tuotteiden (”Tuotteet”) käyttöön ja tilaamiseen, ellei kirjallisesti ole toisin sovittu. Huoleton Oy:llä on oikeus yksipuolisesti päivittää Ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia Ehtoja, jotka ovat luettavissa Huoleton Oy:n verkkosivuilta.
Nämä Ehdot muodostavat sopimuksen asiakkaan (“Asiakas”) ja Huoleton Oy:n (Y-tunnus: 3283403-4) välillä ja sisältävät tärkeitä tietoja Asiakkaan ja Huoleton Oy:n laillisista oikeuksista, oikeussuojakeinoista ja velvollisuuksista. Sopimus syntyy ja Ehdot tulevat sopimuksen osaksi, kun Asiakas tilaa tuotteet ja Huoleton Oy on vahvistanut tilauksen kirjallisesti.
2. Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Huoleton Oy pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu.
Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Huoleton Oy voi myydä Verkkosivustollaan myös yksittäisiä tuotteita, jotka ovat asiakaspalautuksia tai mallikappaleita. Tallaiset kappaleet myydään sellaisena kuin ne ovat, ilman palautusoikeutta. Tuotteen kuntoluokka määritellään myyntitiedoissa.
3. Tilaus
Tilaaminen tapahtuu Verkkosivuston kautta. Voit tehdä ostoksen valitsemalla haluamasi tavarat ja lisäämällä ne ostoskoriin. Seuraa sitten annettuja ohjeita ja siirry maksusivulle.
Tilauksesta tulee ilmetä Asiakkaan, toimitusosoite, laskutusosoite (jos eri kuin toimitusosoite), puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Henkilöasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias.
Asiakas vastaa tekemänsä tilauksen oikeellisuudesta. Asiakkaan tulee ennen tilauksen lähettämistä varmistaa, että tilattavien tuotteiden ominaisuudet vastaavat Asiakkaan vaatimuksia.
Verkkokaupassa tehdystä Asiakkaan tilauksesta lähtee automaattinen tilausvahvistus Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen ja tilaus tulee Huoleton Oy:tä sitovaksi vasta kun Asiakas on saanut tilausvahvistuksen.
4. Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Paytrail Oyj (”Pytrail”), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Paytrailin verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Parytrail. Paytrail välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Paytrail -maksupalvelun yhteystiedot: Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7)
https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/4412471040785-Kuluttajat
Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta yritysmyyntimme kautta. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta: myynti@huoletonta.fi
5. Maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
6. Toimitustapa ja -aika
Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla Verkkosivustollamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.
Pyrimme toimittamaan tuotteet mahdollisimman nopeasti. Riippuen tilausajankohdasta ja tilausmääristä yleisesti 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta.
7. Peruutusoikeus ja palautusehdot
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä kirjallisesti yrityksen osoitteeseen tai sähköpostitse info@huoletonta.fi 14 vuorokauden sisällä tilauksesta.
Mikäli kuluttaja-asiakas peruu tilauksensa, tulee itse tuote ja tuotepakkaus olla jälleenmyynti kuntoinen ja virheetön. Asiakas vastaa tavaran palauttamisen kustannuksista. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.
8. Lähetyksen tarkastus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme info@huoletonta.fi niin sovimme miten virhe korjataan. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
9. Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse info@huoletonta.fi tai puhelimitse 029 1232322
Aukioloaikamme ovat maanantai – perjantai 09:00-16:00
10. Takuu, tuki ja virhevastuu
Tuotteen takuuehdot löytyvät verkkosivuiltamme https://www.huoletonta.fi/. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.
11. Vastuunrajaus
Huoleton Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Huoleton Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt. Huoleton Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön.
Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä. Yrityskäyttöön hankitun tuotteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Huoleton Oy:n vastuun.
12. Tietosuoja
Noudatamme henkilötietojen käsittelyä koskevaa lainsäädäntöä. Voit lukea tarkemmin siitä, miten käsittelemme henkilötietoja tietosuojaselosteestamme. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Huoleton Oy:n asiakaspalveluun.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja sähköpostiosoitteen, sekä mahdollisesti puhelinnumeron.
Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja laskutusosoite.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Huoleton Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Huoleton Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
13. Ylivoimainen este
Huoleton Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, eikä myöskään riko sopimusta, mikäli jokin ylivoimainen este, kuten luonnon olosuhteet, tulipalo, tulva, konevaurio, maanjäristys, lakko, sota, hallituksen toimet, terrorismin uhkat tai teot, mellakat, kansallinen hätätilanne,
vallankumous, epidemia tai pandemia, liikennehäiriö tai rajoitukset tai viivästykset, jotka vaikuttavat kuljetusyrityksiin, estää tavaran toimittamisen.
Jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi Huoleton Oy:ltä kohtuuttomia uhrauksia Asiakkaalle koituvaan etuun nähden, Huoleton Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta.
14. Erimielisyydet
Erimielisyystilanteissa Huoleton Oy ja Asiakas pyrkivät ensisijaisesti neuvottelemaan asian sovinnollisesta ratkaisusta.
Näistä Ehdoista ja sopimussuhteesta syntyneet riidat ratkaistaan Pohjanmaan käräjäoikeudessa. Tällä ehdolla ei tarkoiteta rajoittaa kuluttajan oikeutta nostaa kanne ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa alioikeudessa.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi)
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi
15. Sovellettava laki
Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Yritysasiakkaiden ja Huoleton Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.
**
Huoleton Oy
Höyläämönkatu 1
67100 Kokkola
Y-tunnus: 3283403-4
© 2022 Huoleton Oy